Drobečková navigace

Tatra CAS 20 Terno

Tatra 815 CAS 20 Terno je prvovýjezdové vozidlo jednotky SDH Žlutice. Vozidlo je na podvozku Tatra 4x4.2 s poháněnou zadní nápravou a připojitelným pohonem přední nápravy. Motor Tatra je vzduchem chlazený, naftový osmiválec splňující normu Euro 5 o výkonu  325 kW. Převodovka je mechanická, čtrnáctistupňová TATRA 14 TS 210 T se synchronizací a poloautomatickým systémem řazení Norgren. Kabina je čtyřdvéřová pro družstvo 1+5 s nezávislým vytápěním. Zadní řada sedadel a sedadlo velitele jsou vybaveny držáky pro dýchací přístroj Dräger. Uvnitř kabiny je digitální a analogová radiostanice, tablet se systémem Gina, svítilny a ochranné prostředky pro zasahující hasiče.

Nástavba vozidla je montována z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem. Úložné skříně jsou uzavřeny roletami s průběžným madlem. Skříň čerpadla je kryta nahoru výklopnými dveřmi. Nádrž na vodu má objem 3400 litrů a na pěnidlo 240 litrů. Výkon čerpladla je 2000 l/min a je vybaveno vysokotlakým stupněm. Vysokotlaký průtokový naviják je umístěn v pravé zadní skříni. Délka hadice je 60 m a je osazena proudnicí s možností regulace průtoku a tvaru výstřikového kužele.

Vozidlo je dále vybaveno akumulátorovým vyprošťovacím zařízením Lucas, elektrocentrálou, výsuvným osvětlovacím stožárem, hadicemi B,C a D, rozdělovačem a proudnicemi, přetlakovou ventilací, plovoucím čerpadlem, výbavou na čištění a hašení komínů, stabilizačními tyčemi a prostředky pro dopravní nehody a na zamezení úniku pohonných hmot, motorovou pilou, motorovou rozbrusovací pilou, vysavačem.

Na střeše nástavby je umístěn čtyřdílný žebřík a ženijní nářadí. V přední části vozidla je elektrický naviják s tažnou silou 50 kN. Na boku kabiny je sdružená zásuvka Retbox Air, přes kterou je vozidlo připojené na tlakový vzduch a elektrické napětí dobíjející akumulátory. Zástrčka je samočinně odpojena při startu motoru.